KPN: ‘Storing, even bellen graag?!’.

Stilte. Ik druk op het rode knopje op de huistelefoon, verbaasd dat ik geen gehoor krijg. Nogmaals druk ik de groene knop in om te bellen, maar wederom ‘Stilte’. Dat is merkwaardig. Ik bekijk of alle kabels nog op de juist plaats zitten, trek er een aantal los en stop ze er weer in. Weer de telefoon naar mijn oor, maar weer geen enkele geluid. “Vast en zeker een storing”.

Ik pak mijn laptop erbij, open Google Chrome en klik de adresbalk aan. http://www.kpn.nl/ typ ik in. Rechtsonder klik ik op het kopje storingen. Enkele doorverwijzingen later zit ik bij het scherm ‘actuele storingen vaste telefonie’. Leeg, geen storingen dus. Misschien werkzaamheden? Nee ook niet. Maar dan zie ik het kopje “storing melden”. Dat lijkt mij erg handig. Weer wordt ik doorgestuurd naar 3 andere schermen en daar staan dan de magische woorden: Meld je storing telefonisch via 0900-0244 (€ 0,10 p/min). Dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur.

Jaja, KPN, onze telefoon aanbieder, in het nieuws vanwege een vermeende mega overname, heeft de wijsheid in pacht. Wanneer je telefoon het niet doet, meldt dit dan via een telefoonnummer! Nu zal iedereen denken: “we toch mobieltjes?”. Maar natuurlijk, al heeft zeker weten nog lang niet iedere Nederland zo’n mobieltje. Als voorbeeld, mijn oma heeft geen mobiele telefoon. Stel ze heeft een storing met haar vaste telefoonlijn. Is het beeld helder? Nou, ze wil graag een oplossing. Wat moet ze dan doen? Even bellen met 0900-0244 voor maar 10 cent per minuut. Het dubbeltje valt hé? Nou bij KPN niet volgens mij!

Beste KPN,

Wellicht is het verstandig om eens een goede oplossing te vinden voor het melden van telefoonstoringen. Het is namelijk niet alleen bij vaste telefonie een probleem, ook wanneer er een mobiele storing is wordt er verzocht een nummer te bellen. Tijd voor vernieuwing lijkt mij wellicht een verstandig idee!

Mvg,
een verbaasde klant

Geef een reactie

