Een ‘fijn’ begin…

Het is maandagochtend, de wekker trekt me uit mijn droom de realiteit van de dag in. Zie ik het goed? 7:00. Ja, het klopt. Waarom gaat mijn wekker zo vroeg, vraag ik mij af. Stukje bij beetje besef ik me toch echt dat de vakantie definitief afgelopen is. De harde realiteit is dat ik binnen twee uur weer op die oude vertrouwde campus loop. Oud en vertrouwd? Nou ja, voor zover je dat kan zeggen. Overal zand, hijskranen en bulldozers en oorverdovend lawaai de hele dag. Ach, een ras Rotterdammer is zoiets toch zeker wel gewend.

Ondertussen hijs ik mezelf uit bed en stommel richting de douche. Mijn ogen lijken zich nauwelijks te openen totdat het water uit de kraan komt. AHHH, koud! Ja hoor, stomme ketel. Nou dan maar even snel wassen en aankleden. Mijn dag kan al bijna niet meer beter. Gelukkig is er nog wat brood en het NRC-next ligt voor me op tafel. Na een snel ontbijt, wat hoognodig goed bedoelde rommel in mijn tas te hebben gegooid en mijn schoenen aan te hebben getrokken stap ik naar buiten. Achter me valt de deur dicht. Shit, mijn sleutel ligt nog binnen. Op weg naar het station begint het ook nog te hozen. Doorweekt stap ik in de trein.

Na enkele minuten mag ik er alweer uit, neem de metro en kom aan bij de universiteit. Gelukkig, ik heb het gehaald. De campus ziet er nog erger uit dan ik al dacht, maar ik let er maar niet op en denk nog steeds ‘Rotterdam hé’. Ik wandel over de campus en het is aan de late kant. Als ik de trap op spring, glij ik uit over wat aarde. Ik struikel en val op m’n knie. Yes, broek kapot. Ik kijk om me heen en constateer, enigszins opgelucht, dat niemand mij heeft gezien. Snel door wandelend kom ik eindelijk aan bij het gebouw waar ik moet zijn. Ik loop naar boven en kijk op mijn klokje: 9:07. Ja hoor, ook nog te laat. Wanneer ik aankom bij het lokaal blijkt deze leeg te zijn. Enigszins verbaasd kijk ik op de deur. “Docent is ziek, klas vervalt”. Ach, gelukkig heb ik het hele collegejaar nog voor me.

Een gedachte over “Een ‘fijn’ begin…

  1. Aaargh! Wat een vreselijke ochtend zeg! Alles wat tegen kán zitten, zat jou ook tegen. Op zo’n dag wil ik altijd graag m’n bed in en er pas twee dagen later weer uitkomen om het weer te proberen. Maar dat gaat helaas nooit!
    Wat irritant van je ketel ook! Mocht je nog een monteur zoeken, dan raad ik je aan om eens via deze website een monteur te vinden: http://www.cvketel-weetjes.nl/cv-ketel-offerte-aanvragen.html. Hier kun je namelijk offertes aanvragen van monteurs bij jou in de buurt. Zo kun je prijzen met elkaar vergelijken waarmee je voorkomt dat je te veel zult betalen.
    Veel succes!

Geef een reactie

