Rotterdammer(t)

Het weer trok aan mij voorbij als een grauw grijs mist. Maar al snel tekende zich de voorjaars zonnestralen zich af tegen de grauwe hemel. Het grauwe was opengebroken en daarachter kwam een en al blauw te voorschijn. Mijn gemoedstoestand veranderden binnen enkele minuten van somber, naar overdreven vrolijk. Heerlijk mijn oortjes in mijn oren op de fiets langs de Kralingse Plas en weet je wat? Ik vond het niet eens erg om in al mijn brakheid naar college te fietsen. Mijn dag was gemaakt door die zon. Maar eigenlijk, een klein beetje vervelend was het toch wel, die kou! Dan heb je alle ingredienten voor een heerlijke voorjaarsdag, werkt de temperatuur niet mee.

Ik hoor je nu al denken: Tom, waarom heb jij toch altijd wel ergens een opmerking op? Nou allereerst is het voor niemand leuk als ik altijd maar typ hoe mooi, fijn en goed alles is. Heb ik gelijk of heb ik gelijk? Het is gewoon lekker ergens op te fitten, iets af te kraken terwijl het toch wel goed is. Daar wordt ik nou blij van. Maar de echte reden dat er altijd wel ergens op gezeurd moet worden, dat komt door mijn “roots”. Al sinds de dag dat ik voor het eerst de prachtige zonnestralen van augustus mocht ervaren was mijn leven bepaald: Een Rotterdammer(t) in hard en nieren(t). Driemaal verhuist, niet verder dan een kilometer. Noord is mijn buurt, Feyenoord mijn club en als ik ergens een hekel aan heb dan is het … wel. En zoals een echte Rotterdammer(t) het beaamt is zijn of haar lievelingskaraktertrek toch wel het zeiken op alles en niets.

Als er een hitte golf heerst dan zal een Rotterdammer(t) de eerst zijn die zal klagen omdat ie het te warm heeft. Wanneer het structureel vriest is het te koud. Wanneer Feyenoord 2-0 wint dan was de wedstrijd slecht. Een buitenlander is eng en ‘mot’ weg, maar een Rotterdammer(t) is ook niet alles, daar zijn er zoveel van. De Burgmeester doet alles goed, maar krijgt te veel betaalt en als hij geld doneert dan is het weer een charme-offensief. Met een Rotterdammer(t) is er dus altijd wel wat.

Om maar weer terug te keren bij het weer. Het voorjaar is nu heerlijk. Een lekker zonnetje, geen verkeerd temperatuurtje, heerlijk briesje. Echt voorjaar dus!

PS: Jammer dat het nog geen zomer is, dan hadden we tenminste vakantie om van dat lekkere weer te kunnen genieten (Knipoog!)

Een gedachte over “Rotterdammer(t)

  1. Tom.. Je eigen blog! En de eerste keer dat ik dat langs zie komen is vandaag! :-) Leuk geschreven.. Lekkere Rotterdammert!

Geef een reactie

