Einde nabij

Yoerie van Gelder vergist zich tussen de magnesium en de cockaïne, Contador is voor een jaar geschorst en na elk groot sporttoernooi worden er weer een handvol topsporters geschorst wegens doping. Is het einde nou echt zoek?

Topsporters, dat woord kun je eigenlijk al niet meer gebruiken om deze mannen en vrouwen te omschrijven. Het zijn machtbeluste dames en heren die alles enkel doen om te winnen. Ze verliezen het hele effect van sport uit het oog. Sport is voor ontspanning, voor plezier en voor een gezonde competitie. Ik snap best dat deze mensen onder druk staan en dat er veel geld in omgaat, maar dat gaat ook om in een heel land en ik zie politici nou ook niet beter hun werk doen onder invloed van speed, epo of andere pepmiddelen.

Fakers, dat zijn het. Ik heb makkelijk praten. Ik train zo nu en dan, speel elk weekend twee wedstrijden. Door de weeks moet ik studeren en een druk bestuursleven combineren met vrije tijd, werk en een vriendin. Maar heb ik iets nodig om alles precies goed te doen, om altijd overal de beste in te zijn? Zeker niet! Als het plezier er is in wat je doet dan heb je al een overwinning op zich!

Dus mensen neem een goede raad aan van mij: hou het plezier in wat je doet en zoek geen uitvlucht. Pas dan ben je een winnaar in ieders ogen!

Geef een reactie

