De kleine dingetjes

3 jaar. Zo lang is het al ‘aan’. Klinkt altijd maar een beetje opmerkelijk als iemand zegt “het is al zolang ‘aan’ met mijn vriendin/vriend”. Laat ik het houden op we zijn al 3 jaar bij elkaar. Als ik dat wel eens vertel aan iemand dan reageren ze op de volgende manier: “Zolang al? Dat is echt al lang zeg. Dat zou ik echt niet kunnen! Hoe hou je het vol?”. Iedereen kan dat, echt waar. Natuurlijk je moet er wat voor doen, de liefde moet er zijn, maar dat is echt geen straf.

Vooral de vraag ‘Hoe hou je het vol’ vind ik een grappige vraag. Veel mensen hebben het idee dat er heel veel nodig is om een relatie in stand te houden. Steeds meer aandacht, steeds meer cadeaus, steeds meer activiteiten en alles moet steeds duurder zijn. In de hoop nog meer liefde te krijgen koop je onverhoopt dat hele dure lingeriesetje of die dure boxer bij de Bijenkorf. Helemaal bankroet kom je aan bij je geliefde en dan… Zij/hij komt op je af, pakt je stevig en intens beet en zegt enkel: ‘Ik hou van je’. Dan sta je toch echt perplex en voel je alles kriebelen. Je schaamt je bijna om nu nog het setje te geven.

Een knuffel, een glimlach, lieve woordjes, een knipoog, het zijn enkele ‘kleine dingetjes’ die nodig zijn om je weer dat warme gevoel te geven. Stel jezelf eens de vraag: Wanneer geniet ik meer, voel ik de liefde het sterkst? Is dat het geval wanneer ik een prachtig cadeau voor mijn geliefde koop, juwelen of lingerie, of is dat wanneer ik mijn liefje aankijk, diep in elkaars ogen, en er een spontane glimlach op haar/zijn gezicht verschijnt? Pas als je hier het goede antwoord op weet, dan weet je wat echte liefde is.

3 gedachten over “De kleine dingetjes

Geef een reactie

