Een brief aan…

Beste Geert,

wat een rumoer toch weer in politiek Nederland. Hebben we eindelijk een regering, weliswaar een minderheidskabinet, is het volk nu al niet zo te spreken over dat kabinet. Het heeft natuurlijk al akelig lang op zich laten wachten en ach, ach, ach wat een “huilie, huilie” over de regeringsplannen. En dan is er alleen maar kritiek op de plannen, maar ook op de sterke man van de Partij voor de Vrijheid, Jij! Dat mag ik wel zeggen hè, jij? Het kan je nu natuurlijk geen bal meer schelen wat één ieder heeft te klagen over jou. Nee, want jij hebt nu je zin. Jij bent wellicht de belangrijkste partij op het moment.

Maar wat val je nu toch eigenlijk door de mand. De druppel dat ik je deze brief moet schrijven is toch wel de affaire-Lucassen. Nu net las ik het laatste nieuws op Nu.nl dat deze man jou toch zal blijven steunen als kamerlid van de PVV. Nog geen jaar geleden had deze man als hij lid was geweest van de PvdA of het CDA allang moeten vertrekken. Een veroordeling bij de mariniers in 2002, bedreigingen en intimidatie tussen 2006 en 2009. En nu? Kamerlid van de PVV. Ik hoorde je zeggen: “Het is veel te duur om naar ieder partij-/kamerlid een uitgebreid onderzoek te laten doen. Nou lieve Geert, €30.51 is het bedrag dat nodig is voor een verklaring van goed gedrag.
Ik vind het dus absurt dat zo’n man plaats mag nemen in de politiek. Zijn slachtoffers worden dagelijks met hem geconfronteerd. We staan werkelijk voor paal in het buitenland met zo’n iemand in de politiek. En het is niet je eerste fout met kamerleden lieve Geert. Weet je het nog? Hero Drink, oeps Brinkman. De man die een barman in elkaar sloeg omdat hij geen drank meer kreeg. Nee, na een alcoholist nu ook nog een delinquent.

En dan de kwestie van een dubbelpaspoort. Ten tijde van Aboutaleb en Albayrak als minister en staatssecretaris hadden ze een dubbel paspoort. Dat was een ramp. Geertje, je was aangeslagen, stond op klappen. Het enige wat je nog kon was een motie van wantrouwen indienen tegen deze twee politici van islamitische afkomst. Je kon toch geen land dienen als je een dubbel nationaliteit hebt? Nee die hoor je in te leveren.
Toch wel frapant dat we nu wederom een politicus in het kabinet hebben met een dubbelpaspoort. Nederlands en Zweeds. Oeps, een foutje van onze goede vriend Mark. Maar ach moet kunnen vinden ze. Maar jij, de krachtige en overtuigende politicus, Geert Wilders, die kan zich daar druk om maken. Of wacht, nee, nu geen motie van wantrouwen. Het is wel wat raar, een dubbelenationaliteit. Maargoed, het is een Europees land, laten we het maar zitten dan, toch?! Geert, ik vind het wel echt vreemd hoor! Iedereen dacht: “dat wordt wat met Geert in de politiek”. Wat blijkt, je bent gewoon een meeloper geworden! Net zo’n ramp als ieder ander.

Ik vind dat ik er nu wel een eind aan kan brengen. Ik zou graag alleen mijn laatste blijk van misplaatst vertrouwen kenbaar willen maken. Niet over het punt dan integreren en etnische minderheden in ons land. Di discussie blijft voortduren en daar kom ik wel op terug. Nee wat ik het ergste vind was jou reactie de dag na de verkiezingen. Laat ik voorop stellen dat ik het niet met je eens ben en dat ik ook niet op je heb gestemd en ooit zal stemmen, maar als er iemand op je stemt, laat dan niet gelijk al een dag na de verkiezing je standpunt vallen.
Jij was zo voor het behoud van de pensioenleeftijd. 65, dat is de grens. Dat was ook jou breekpunt van de campagne, jou belangrijkste punt om stemmers te winnen. En men die daarvoor op je zouden stemmen, begrijp ik misschien nog een beetje ook. Maar je wilde zo graag het kabinet in, dat je een dag later al dat punt liet varen. Dat vind ik nou achterbaks Geertje! Dit is nou precies het gedrag waar wij Nederlanders zo ziek van worden. Dat al die politici hun standpunten veranderen of laten varen. Maar jij bent het ergst. Jij doet alles om maar een klein beetje macht te krijgen en dan te doen alsof je de nieuwe keizer bent. Nee Geert je valt me tegen!

Ik zou nog één laatste ding tegen je willen zeggen: jij, ja Geert Wilders, verdient een motie van wantrouwen. En och, wat zou ik die graag willen indienen!

Geef een reactie

