Het leven van een student (1)

De komende tijd wil ik jullie eens laten weten hoe het is om student te zijn. De verhalen hierover zullen wel verspreid zijn over een tijd, aangezien het vakantie is. Natuurlijk kan ik al wel vertellen over hoe mij het eerste jaar vergaan is en wat ik zoal deed. Ook zal ik verschillende aspecten belichten, zoals de studie, de borrel etc. De eerste begint wijselijk met ‘de student’.

De student ben ik, al probeer ik me dan ook wel af en toe te plaatsen in andere studenten. Ik ben, naar eigen zeggen, een redelijk doorsnee student. Woonachtig bij de ouders, heb het veel te druk met van alles behalve studeren en heb daarnaast nog wilde toekomst dromen. Na een jaar vol van nieuwigheden kan ik toch trots zeggen dat ik bij hen behoor die binnen 1 jaar hun P binnen hebben, niet dat ik daar nou alles voor over had.
Zoals inmiddels duidelijk is, en anders na deze blog, studeer ik geschiedenis. Ik hoor men al hardop denken: waarom en wat wil je ermee. Wellicht komt dat nog eens aan de orde, anders wil ik je daar persoonlijk een antwoord op geven, maak je niet druk. Dit doe ik lekker in mijn eigenste stad: Rotterdam. Ik ben daarnaast lid van de bijbehorende studie vereniging. Actief lid, bezoek vaak (studiegerelateerde) activiteiten en borrels. Ook ben ik aankomend bestuurslid. Daarnaast doe ik nog aan voetbal en werk ik. Natuurlijk mag je de vriendin ook niet vergeten. Zoals je ziet behoorlijk druk.
Eerder schreef ik al dat iknog thuis woon. Nu ben ik dus een student van het kaliber ‘ik wil uit huis, liefst zo snel mogelijk, maar het mag niet te duur, moet overal in de buurt zijn en dan moet ik eerst nog eens wat beter werk vinden om dit alles te bekostigen’. Kortom, een hopeloos geval wat betreft een eigen huis.

Om dit eerste deel van ‘Het leven van een student’ te beëindigen, wil ik afsluiten met een korte terugblik en mijn oordeel. Het eerste wat mij meegevallen is, is dat ik de mensen die mijn studie doen nooit had verwacht. Daarnaast is het studentenleven top! Op de middelbare waarschuwde ze dat je maar wat graag terug zou verlangen naar die tijd. Mijn mening luidt: Mooi niet! Het zijn gouden tijden. Het leven is heel chill en erg leuk. Wat me positief opvalt is dat je nu eindelijk met mensen zit die op het zelfde interesse niveau zitten. Wat een verademing. Het grootste min-punt is dat sommige docenten nog steeds denken dat ze aan de brugklas lesgeven. Lieve docenten, mijn mening is om eens na te gaan met wie je te maken hebt. Wij zijn geen 13 meer!

Conclusie van deze eerste episode luidt als volgt: de verwachting van het student zijn komen niet overeen met het student zijn. Het is namelijk veel mooier dan je denkt!

Geef een reactie

