De voetbalverslaggever

Het is alweer een tijdje geleden dat ik m’n laatste blog geschreven heb, vandaar dat het wel weer eens mag! Meestal schrijf ik kritiek op een bepaald fenomeen, zo nu ook. En wel over de grootste verschrikking van de (sport)wereld: de voetbalverslaggever. Man, man, man wat een veschrikking. De druppel is toch wel de verslaggever bij Duitsland-Spanje(7/7/2010). De uitspraak ‘de aanval is hoogzwanger, maar de geboorte wil niet komen’ is toch wel echt om razend over te worden!!

Ik vervolg nu met een paar typisch Nederlandse maar hoogst irritante trekjes die de verslaggeving heeft. Ik denk toch wel met stipt op nummer 1 de karaktertrek dat de verslaggevers op de een of andere manier altijd het zesdezintuig hebben om te weten wat voetballers/coaches/scheidsrechters denken. Kom op dat weet je niet. Daarnaast hebben ze ook de neiging om te zeggen, bij een 2-0 voorsprong na 15 minuten, dat de wedstrijd gespeeld is. Nou meneer de verslaggever, volgens mij heb je dan nog 75 minuten. En hoe vaak is het niet voorgekomen dat het wel 2-2 of wellicht 2-3 is geworden?? Een volgend talent van ze is om de afschuwelijkste overtredingen af te doen als een licht duwtje. Een gestrekt been op 2 hoog op iemand z’n knie, wordt maar al te graag afgedaan als een schwalbe. En mijn laatste irritatie is toch wel dat negen van de tien opmerking volslagen nutteloos zijn en het liefste ook nog totaal misplaatst! Ik stel toch echt een verbetering van de opleiding sportjournalistiek voor.

Mensen, waar is de tijd gebleven van Jack van Gelder met: ‘DENNIS BERGKAMP, DENNIS BERGKAMP, DENNIS BERGKAMP’, dat was nog eens verslaggeving. En waar is onze Hans van Vliet, die zo partijdig en onbeschoft was dat hij uiteindelijk alleen nog maar in De Kuip mocht komen. Tsja, dat commentaar van tegenwoordigis echt he-le-maal niks!

Geef een reactie

