Rotterdam 1940-1945

In het kader van de HMD(Holocaust Memorial Day), waarover ik al eens schreef, hier een filmpje over Rotterdam in Oorlog. Ik heb aan de hand van verschillende foto’s een klein filmpje samen gesteld om een kleine historische impressie te geven over wat er toen gebeurd is. Dit alles word ‘begeleid’ met de muziek van Hans Zimmer, Black Smoke. Succes met kijken en ik zou een reactie erg leuk vinden.

Een gedachte over “Rotterdam 1940-1945

  1. Beste Tom,

    goed dat je deze fotoslide hebt gemaakt…
    Ik ben hier als Rotterdammer & enorm voorstander (en medewerker) van de HMD erg blij mee!

    Daarbij vermeld ik wel enkele verbeterpuntjes:
    – let voor de stijl op: hooflettergebruik;
    – eerste slide al meteen: Duitsers, in meervoud;
    – de gedenkplaat in ‘oude CS’ voor de gevallen
    NS-personeelsleden komt tweemaal voorbij;
    – in aftiteling hoort de rechthebbende
    van de muziek (Hans Zimmer) ook thuis.

    Daarnaast merk ik op, in twee kritische vragen:
    – niet alle foto’s zijn “Rotterdams”; impliceer je dat niet met jouw titel?
    – de statistieken over slachtoffers etc. lopen altijd uiteen; welke (afgeronde) cijfers vermeld je hier?

    Nogmaals laat dit jouw bijdrage en de HMD ten goede komen, want het dient een historisch, maatschappelijk belang!

    Vriendelijke groeten,
    Arie Verheij.

Geef een reactie

