Facebook: top of flop?

Een tijd geleden heb ik wel eens een stuk geschreven over twitter. Twitter, de site waarbij je op ieder moment van de dag kan laten weten waar je bent en wat je aan het doen bent, is eigenlijk een volkome zinloze site als je het mij vraagt. Ik ben niet bepaald geïnteresseerd in de bezigheden van Meneer Sjaak van Wall uit Oetinga, jij wel? Nee twitter is echt helemaal niks voor mij.

Maar je hebt meer site’s. Natuurlijk hyves, een sterke site, zeker een ‘hot’. Je kunt er foto’s en video’s plaatsen, je nodigt vrienden uit, wordt lid van bepaalde hyves zoals die van je middelbare school of sportvereniging, je kunt elkaar een krabbel sturen en je kunt er je gadget plaatsen. Het is zeer duidelijk en zeker het proberen waard. Ik zie in feite maar één minpuntje en dat is dat het redelijk nationaal geörienteerd is, voornamelijk nederlanders maken er gebruik van.

Als laatste, in dit verhaal, heb je ook nog Facebook. Facebook kun je vergelijken met hyves. Je plaatst er foto’s, berichtjes en je wordt lid van bepaalde groepen. Daarnaast is het ook nog een internationaal gerelateerde vriendensite. Toch ben ik niet bepaald enthousiast over Facebook. Waarom zul je je dan afvragen. Nu ben ik ook lid van Facebook, heb zo mijn vrienden en kijk af en toe eens even daarnaar, maar doe er niks mee.Eén van de redenen is dat ik het een vreselijk onhandige layout vind hebben. Het ziet er niet mooi uit, als je het mij vraagt, en je kunt er minder mee dan met Hyves. Het werkt niet fijn. Daarnaast is het alleen makkelijk om te hebben als je buitenlandse vrienden heb. Maar kunnen zij dan niet gewoon Hyves aanschaffen? Lijkt me toch echt logischer.

Ik vind Facebook in ieder geval een beetje een flop. Het werkt niet lekker, ziet er niet zo overzichtelijk uit en je kunt er gewoon minder mee. Maar wat vind jij? Laat het weten bij de discussiepagina.

Geef een reactie

